BLOG PŘESUNUT ---> http://cherriesontop.blogspot.com

pondělí 9. července 2012

Věnečky z odpalovaného těsta

Zbytek jahod v ledničce, recept který chci vyzkoušet už asi dva roky a totální nuda mě vyburcovali k dalšímu zdokonalování sebe sama v oblasti cukrářské. Tentokrát jsem se vrhla na věnečky z odpalovaného těsta. Odpalované těsto jsem zkoušela poprvé asi v jedenácti letech, ale dopadlo to dost tragicky, takže jsem se mu pět let zatím úspěšně snažila vyhnout. No nic méně, staré křivdy k odpalovanému těstu nechme stranou, myslím že dneškem jsem za nimi udělala tlustou čáru.

Musím se velmi skromně pochválit, tyhle věnečky jsou totiž tak dobrý! Sice jsem možná trochu ošidila krém, jelikož jsem neměla po ruce šest žloutků navíc a udělala jsem krém z pudinku, ale myslím že ve výsledku není poznat rozdíl.




Recept na odpalované těsto je podle Kateřiny Fornůskové, krém a ostatní je podle mě.

Ingredience

asi na 14 menších věnečků

na těsto:
50g slunečnicového oleje
150ml vody
špetka soli
120g hladké mouky
3 vejce

na dokončení:
1/2 l mléka
2 sáčky pudinku (použila jsem Pravou Vanilku od Dr. Oetkera)
8 lžic krupicového cukru
100ml smetany ke šlehání
jahody na ozdobu
moučkový cukr na posypání

Postup

Olej s vodou nalijeme do většího hrnce, přihodíme špetku soli a přivedeme k varu. Přisypeme hladkou mouku a důkladně mícháme, dokud se směs nezačne přichytávat na dno hrnce. Říkáme tomu, že se mouka spaří nebo-li pálí, odtud dostalo název odpalované těsto.

Odstavíme hrnec z plamene a za občasného míchání necháme vychladnout. Poté postupně pomocí ručního hnětače zapracováváme vejce. Vždycky čekáme než se zapracuje pořádně první, poté přidáváme další, trvá to docela dlouho.Těsto by mělo být hladké, bez hrudek, a mělo by se táhnout jako žvýkačka.

Troubu předehřejeme na 180°C.

Hmotu přemístíme do cukrářského sáčku, který pro tento účel vřele doporučuji, jelikož mikrotenový by se protrhl. Na plech vyložený pečícím papírem tvoříme věnečky. Pečeme 35 minut, po celou dobu neotvíráme troubu! Těsto by nárazem studeného vzduchu splasklo.

Upečené věnečky by měly mít zlatavou barvu, měly by vyběhnout nahoru a když s nimi třete o sebe, měly by šustit. Necháme vychladnout a nožem či pilkou podélně rozpůlíme. Vevnitř by měly být skoro duté.

V půl litru mléka uvaříme 2 pudinky podle návodu na obalu s osmi lžícemi cukru. Necháme vychladnout. Vyšleháme smetanu do tuha. Pudink vrátíme na mírný plamen a šleháme šlehačem tak dlouho, dokud se hrudky nezačnou opět rozpouštět a spojovat dohromady. Necháme lehce zchladnout a vmícháme ušlehanou smetanu. Krém přesuneme do cukrářského sáčku.

Jahody omyjeme, usušíme a nakrájíme na plátky. Spodní díl věnečku naplníme krémem a poklademe jahodami. Trochu krému natřeme i na vrchní díl a přiklopíme. Hotový věneček pocukrujeme.

Žádné komentáře:

Okomentovat