BLOG PŘESUNUT ---> http://cherriesontop.blogspot.com

neděle 15. července 2012

Jogurtový koláč s meruňkami a mandlovou drobenkou

(hahaha v té lžičce jsem vidět!) :D
Naše první úroda meruněk ze zahrádky byla zužitkovaná právě na tenhle koláč. Recept už mám hrozně dlouho, bohužel si vůbec nepamatuju odkud.
Koláč vám bude sympatický právě proto, že svojí kuchyňskou váhu klidně můžete nechat ve skříni a k odměřování ingrediencí vám bude stačit pouze kelímek od jogurtu, který jste právě spotřebovali. Navíc je fakt mimořádně snadný na přípravu.
Ve výsledku mi docela chutnal, byl šťavnatý a měl většinu, co by měl obyčejný koláč mít. Není to nic extra, ale rozhodně neurazí :) 
Jen si dávejte pozor na dobu a stupeň pečení, já pekla 35 minut a ve výsledku jsem to musela dopékat v alobalu. Koláč je z kategorie mokrých, ale mě to nějak nesedělo, přišlo mi to až moc "mokré".

Ingredience

na 24cm kulatou formu

na těsto:
1 kelímek bílého jogurtu (150ml)
1 kelímek polohrubé mouky
1/2 kelímku krupicového cukru
1/2 kelímku rozpuštěného másla (může být i olej)
1/2 sáčku prášku do pečiva
1 vejce
6 rozpůlených meruněk

na drobenku:
100g hrubé mouky
80g změklého másla
80g krupicového cukru
lžička skořice
60g mandlových lupínků

Postup

Troubu předehřejeme na 180°C. Kulatou formu o průměru 24 cm vymažeme tukem a vysypeme moukou.

V míse smícháme jogurt, máslo a vejce. Přisypeme mouku prosátou s kypřícím práškem a cukr. Těsto rozetřeme do vysypané formy a poklademe rozpůlenými meruňkami.

Na drobenku smícháme mouku a skořici, máslo a cukr. Vypracujeme jakési hrudky, do kterých nasypeme mandlové lupínky a zapracujeme. Posypeme celý koláč a pečeme alespoň 40 minut, né-li déle. Tady nemůžu bohužel říct s jistotou kolik, jelikož mě to prostě nevyšlo. 


Žádné komentáře:

Okomentovat